• Slide01
  • Slide02
  • Slide03

Ελένη Τσοτσορού : Σαν λείπει ο Μινώταυρος

Η πολύ αγαπητή σε όλους μας καθηγήτρια καλλιτεχνικών στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού Ελένη Τσοτσορού παρουσιάζει την έκθεσή της με τίτλο Σαν λείπει ο Μινώταυρος… στο Cafe του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τις 11 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου 2025.
 
Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 11 Ιουνίου, 5.00 - 7.30μμ.
 
Από το κείμενο της έκθεσης από την Άρτεμις Τσατσάκη μαθαίνουμε ότι "η έκθεση συγκροτεί μια γοητευτική περιπλάνηση στον κόσμο των λαβυρίνθων, μια συμβολική και εικαστική αλληγορία που απλώνεται μέσα από φαινομενικά και μόνο διακριτά στη μορφή τους έργα. Η συνομιλία της εικαστικού με τον Λαβύρινθο είναι πολυεπίπεδη, καθώς μέσα από τις διαδρομές της σύνθεσης, της υλικότητας και των θεματικών της επιλογών, αναδύεται η ανάγκη μιας βαθύτερης υπαρξιακής αναζήτησης, που φαίνεται να επέχεται από την καθοδηγητική ιδέα πως πρέπει να χαθείς για να βρεις τον εαυτό σου."
 
Ακολουθεί συνέντευξη της εικαστικού στην πλατφόρμα πολιτισμού Artviews.gr με την συναπόφοιτό μας, επί σειρά ετών μέλος του Δ.Σ. του Σ.Α.Φ.Ε και πρώην Ταμίας, καθώς και επί σειρά ετών Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Αποφοίτων του Αμερικανικού Κολλεγίου, υψηλόβαθμο στέλεχος στην Εθνική Τράπεζα Ζέτα Τζιώτη για την έννοια του λαβύρινθου από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
 
-Ελένη, παρατηρώντας έργα σας διαπιστώνουμε ότι έχετε εμπνευστεί από τον λαβύρινθο. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για αυτό;
 
–Ο λαβύρινθος σαν σύμβολο υπάρχει ήδη στην Αρχαία Ελλάδα και χρονολογείται από την εποχή του Μινωικού πολιτισμού στην Κρήτη κατά τη δεύτερη χιλιετία προ Χριστού.
Στην ελληνική μυθολογία ο λαβύρινθος ήταν μία πολύπλοκη, ατέρμονη και αδιέξοδη κατασκευή, σχεδιασμένη και κτισμένη από τον θρυλικό Δαίδαλο, για τον βασιλιά της Κρήτης Μίνωα. Χρησιμοποιούνταν για να περιορίζει το φρικτό τέρας που περιπλανιόταν στους διαδρόμους του, τον Μινώταυρο, που υποτίθεται πώς ήταν μισός άνθρωπος και μισός Ταύρος. Αυτός ο μύθος είναι από τους πιο γνωστούς της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Στην Μινωική Κρήτη εκείνης της εποχής ήταν διαδεδομένη η αντίληψη πως είχε δοθεί στον Βασιλιά Μίνωα, από τον Ποσειδώνα, τον Θεό της θάλασσας, ένα παιδί τέρας: ο Μινώταυρος. Για να περιορίσει λοιπόν αυτό το τέρας, ο Μίνωας ανέθεσε στον Δαίδαλο να κατασκευάσει τον λαβύρινθο, που αποτελούνταν από πάρα πολλά διαδοχικά δωμάτια, τεθλασμένους διαδρόμους και αδιέξοδα από τα οποία ήταν αδύνατον να διαφύγει οποιοσδήποτε χωρίς τη βοήθεια ενός οδηγού.
 
–Ο λαβύρινθος είναι το σύμβολο του χάους. Θα θέλατε να αναφερθείτε αναλυτικά στην έννοια και στο πώς αντικατοπτριζόταν στις διάφορες εποχές;
 
-Σωστά. Ήταν το σύμβολο της χαοτικής και απρόβλεπτης φύσης του Κάτω Κόσμου, όπως τον φαντάζονταν οι άνθρωποι της αρχαιότητας, οι οποίοι πίστευαν πως ο λαβύρινθος κατοικείται από δαιμόνια και πνεύματα και η είσοδος σε αυτόν έθετε σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή αλλά και την ψυχή του ανθρώπου που έκανε το απονενοημένο αυτό διάβημα. Αποτελούσε όμως και σύμβολο της ισχύος του βασιλέως, διότι κατασκευάζοντας αυτό το πολύπλοκο αρχιτεκτόνημα ο Μίνωας επιδείκνυε το εύρος των γνώσεών του, αλλά και την εξουσία που είχε επάνω στη ζωή των υπηκόων του.
Επίσης, αποτελούσε σύμβολο της ισχύος του άρχοντα επί του θανάτου, καθώς ο Μινώταυρος αντιπροσώπευε τους κινδύνους του Κάτω Κόσμου και ο λαβύρινθος σηματοδοτούσε την δυνατότητα του βασιλέως να τους περιορίσει και να τους ελέγξει.
 
Ωστόσο παρά τους σκοτεινούς συνειρμούς, ο λαβύρινθος αποτελούσε κι ένα σύμβολο ελπίδας και Μεταμόρφωσης, καθώς ο ήρωας Θησέας μπόρεσε να βρει το δρόμο του και να διαφύγει από τον λαβύρινθο με τη βοήθεια της πριγκίπισσας Αριάδνης, που του έδωσε εκείνο το πολυσυζητημένο κουβάρι νήμα για να τον οδηγήσει τελικά με ασφάλεια στην έξοδο, αφού εκείνος είχε σκοτώσει τον Μινώταυρο για να απελευθερώσει την Αθήνα από τον ετήσιο, επιβληθέντα από την Κρήτη φόρο αίματος: οι Αθηναίοι είχαν, κάθε χρόνο, την υποχρέωση να στέλνουν στην θαλασσοκράτειρα Κρήτη, 14 νέους, 7 αγόρια κι 7 κορίτσια σαν βορά για τον Μινώταυρο (προφανώς δεν τα έτρωγε ο Μινώταυρος, ωστόσο οι Αθηναίοι έχαναν τα παιδιά τους). Αυτή η ιστορία ουσιαστικά καταδεικνύει την ικανότητα του ανθρώπινου Πνεύματος να υπερπηδά τα εμπόδια και να βρίσκει διέξοδο προς την ασφάλεια.
 
Σήμερα θεωρείται πως ο λαβύρινθος ήταν το ίδιο το παλάτι της Κνωσού, που έχει πλέον ανασκαφεί και καλύπτει μια επιφάνεια 22.000 τετραγωνικών μέτρων!
 
Κατά την διάρκεια του Μεσαίωνα ο λαβύρινθος υπήρξε ένα δημοφιλέστατο σύμβολο στη χριστιανική τέχνη και αρχιτεκτονική, όπου αντιπροσώπευε το πνευματικό ταξίδι του ανθρώπου στο μονοπάτι προς την Σωτηρία, αντιπροσωπεύοντας τις δυσκολίες στο ταξίδι της ζωής, που οδηγούν όμως στον υπέρτατο στόχο της απόκτησης μιας θέσης στον Παράδεισο.
 
Σχέδια λαβυρίνθων αποτυπώνονταν συχνά κατά την διάρκεια του Μεσαίωνα σε επιδαπέδια μωσαϊκά καθεδρικών ναών ή εκκλησιών και αποτελούσαν οπτικά βοηθήματα διαλογισμού και προσευχής. Χρησιμοποιούνταν σαν εργαλεία ενδοσκόπησης, καθοδηγώντας τους πιστούς να αναλογιστούν το προσωπικό τους ταξίδι προς τη Σωτηρία και να κάνουν τον απολογισμό τους ως προς τη σχέση τους με το θείο. Σε κάποιες περιπτώσεις ο λαβύρινθος χρησιμοποιούνταν σαν μία μορφή μετανοίας ή πνευματικού ταξιδιού: οι άνθρωποι περπατούσαν μέσα στον λαβύρινθο, ο οποίος αποτελούσε το σύμβολο του προσωπικού τους ταξιδιού για τον καθαρισμό από την αμαρτία. Τα περίπλοκα μονοπάτια του αποτελούσαν μία μεταφορά για το προσωπικό τους πνευματικό ταξίδι κι η διαδρομή μέσα στο λαβύρινθο ήταν μία μορφή ενδοσκόπησης και αυτοκριτικής που επέτρεπε στους ανθρώπους να αναλογιστούν τα λάθη τους και να ζητήσουν συγχώρεση.
 
Μία άλλη πλευρά του νοήματος του μεσαιωνικού λαβύρινθου ήταν η σύνδεση του με την ιστορία του βασιλιά Δαυίδ, στην Παλαιά Διαθήκη. Σε κάποιες εκδοχές της ιστορίας του, ο βασιλιάς Δαυίδ λέγεται πως είχε κατασκευάσει έναν λαβύρινθο στην Ιερουσαλήμ, σαν ένα σύμβολο του προσωπικού του πνευματικού ταξιδιού και σαν ένα δικό το τρόπο να τιμήσει τον Θεό.
 
Ο λαβύρινθος αντιμετωπιζόταν επίσης σαν ένα σύμβολο Προστασίας και Ασφάλειας σε στιγμές κινδύνου και αβεβαιότητας κι αυτό το συναντάμε στην χρήση του ως σύμβολο του Ιερού σκηνώματος που αντιπροσωπεύει τον τάφο του Χριστού και μας υπενθυμίζει την προστασία και την λύτρωση που προσφέρει ο Σωτήρας.
 
Στους γηγενείς αμερικανικούς πολιτισμούς χρησιμοποιούνταν σαν σύμβολο πνευματικής αναζήτησης και θεραπείας. Λαβύρινθοι δημιουργούνταν συχνά με τη χρήση φυσικών υλικών όπως είναι οι πέτρες, η άμμος ή και φυτά και χρησιμοποιούνταν σε μία ποικιλία τελετουργικών. Σε κάποιες περιπτώσεις λειτουργούσε ως σύμβολο προστασίας αντιπροσωπεύοντας το ιερό μονοπάτι το οποίο οδηγεί στην ασφάλεια.
 
Στον ινδουιστικό αλλά και βουδιστικό πολιτισμό ο λαβύρινθος αντιπροσώπευε το ταξίδι προς τη φώτιση. Συμβόλιζε τον λαβύρινθο της ζωής, δηλαδή τις δυσκολίες και τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδηθούν ώστε να φτάσει κάποιος στην πνευματική απελευθέρωση. Χρησιμοποιούνταν σαν εργαλείο διαλογισμού ώστε να επιτευχθεί η βαθύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος κόσμου.
Στην νοτιοαμερικανική κουλτούρα αντιπροσώπευε το ταξίδι της ψυχής. Απεικονιζόταν σαν φίδι, αντανακλώντας την ιδέα πως η ψυχή πρέπει να ακολουθήσει ένα φιδογυριστό μονοπάτι, ώστε να φτάσει στον τελικό προορισμό της, ενώ στις αφρικανικές κοινωνίες συμβόλιζε το ταξίδι στο επέκεινα, δηλαδή την διαδρομή στον κάτω κόσμο και τις δυσκολίες που πρέπει να υπερνικηθούν ώστε να φτάσει κάποιος στην αιώνια ζωή.
 
 
– Και στις μέρες μας ο λαβύρινθος αποτελεί ένα σύμβολο σύγχρονων νοημάτων.
 
–Στην μοντέρνα εποχή ο λαβύρινθος έχει μία ποικιλία νοημάτων, αντανακλώντας τις ποικίλες πνευματικές, πολιτιστικές και ψυχολογικές μεταβολές που συντελούνται στον σύγχρονο κόσμο. Παραμένει ένα δυναμικό σύμβολο, ανοικτό σε ερμηνεία και επανανοηματοδότηση με νέους και ποικίλους τρόπους. Εξακολουθεί να θεωρείται σύμβολο προσωπικής βελτίωσης και ανακάλυψης και εξαιτίας αυτού αποτελεί μία νοηματική μεταφορά για το ταξίδι της ζωής του καθενός μας, αντιπροσωπεύοντας τις προσωπικές διαδρομές και τον απώτατο στόχο μας, πού είναι η χάραξη της προσωπικής διαδρομής μας στην ζωή.
 
Σήμερα υπάρχουν πολλοί δημόσιοι λαβύρινθοι, σε πλατείες και πάρκα, που χρησιμεύουν για αναψυχή, προσβάσιμοι στο κοινό, που λειτουργούν σαν μέσα διασκέδασης και διασύνδεσης της κοινότητας.
 
Δεν πρέπει να παραλείψουμε να πούμε πως ο λαβύρινθος έχει πλέον ερευνηθεί από μία ποικιλία επιστημόνων, διαφόρων γνωστικών πεδίων, όπως η ψυχολογία, οι νευροεπιστήμες και η θεραπεία μέσω της τέχνης. Χρησιμοποιείται σαν εργαλείο διερεύνησης του μυαλού και των συναισθημάτων, βοηθώντας τους ανθρώπους να διαχειριστούν τις εμπειρίες τους με νέους λογικούς και δημιουργικούς τρόπους.
 
Ο Λαβύρινθος είναι ένα νοηματικά φορτισμένο σύμβολο, που με απασχόλησε σε ολόκληρη την εικαστική μου πορεία και εξακολουθεί να εμφανίζεται στο έργο μου, αντιπροσωπεύοντας φυσικά τις δυσκολίες και τα αδιέξοδα που συναντάμε στην διαδρομή μας στην ζωή και αντιμετωπίζουμε ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην πορεία μας προς την ολοκλήρωση και την επίτευξη της ευτυχίας.
Ασημένιο νόμισμα, Γόρτυνα Κρήτης, 5ος αι. Π.Χ
 
-Σαν καλλιτέχνιδα τι αντιπροσωπεύει;
 
–Ο λαβύρινθος αντιπροσωπεύει την πορεία του καθενός μας στην ζωή αλλά και την ίδια την ζωή. Δυσκολίες, αδιέξοδα, απρόβλεπτες καταστάσεις και εμπόδια που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, με τον καλλίτερο κατά περίπτωση τρόπο. Διότι η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάτι για εμάς έξω από τον λαβύρινθο.
 
Εδώ πορευόμαστε και μέσα στον λαβύρινθο είναι που πρέπει να βρούμε το φως, το κίνητρο να συνεχίσουμε και την δύναμη να προχωρήσουμε χωρίς να αλλοτριωθούμε και χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στην ανθρωπιά μας.
 

Εκτύπωση Email

Λίγα λόγια για την συναπόφοιτο Λέλα Βασιλοπούλου

Πριν λίγες μέρες έφυγε από κοντά μας η ιδιαιτέρως αγαπητή σε όλους μας, συναπόφοιτος και μέλος μας, Ελένη (Λέλα) Βασιλοπούλου. Η Λέλα υπήρξε μια σπουδαία προσωπικότητα, αγαπητή σε όλους για την αφοσίωσή της, τη γενναιοδωρία της και το αστείρευτο πάθος της για την τέχνη και τον άνθρωπο.

Η Λέλα Βασιλοπούλου, ζωγράφος και κεραμίστρια, είχε βαθιά κοινωνική και φιλανθρωπική δράση. Ήταν γεμάτη αγάπη για την οικογένειά της, τα παιδιά και τα εγγόνια της, καθώς και για τον Σ.Α.Φ.Ε., τον οποίο στήριζε αδιάκοπα για πολλά χρόνια με όλες τις δυνάμεις της.

Ωστόσο, η αγάπη της δεν περιοριζόταν μόνο στους ανθρώπους κοντά της – υπήρξε μια ανοιχτή αγκαλιά για όποιον είχε ανάγκη, προσφέροντας βοήθεια και στήριξη με κάθε τρόπο. Η Λέλα συνέχισε το σπουδαίο έργο του αείμνηστου πατέρα της, Πολύδωρου Βαρδουλάκη, ενός από τους επιφανέστερους συμβολαιογράφους των Αθηνών, ο οποίος ίδρυσε πριν πάρα πολλά χρόνια και προέδρευσε επί σειρά ετών στο Φιλανθρωπικό-Πνευματικό Ίδρυμα “Κρητική Εστία” στο Παγκράτι, όπου έβρισκαν και βρίσκουν στέγη, τροφή, υποτροφίες, βραβεία, επιμορφώσεις καθώς και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, νέοι, κυρίως από την Κρήτη, κατά την διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών τους.

Η Λέλα υπήρξε μεταξύ των άλλων ενεργό μέλος της ΕΛΕΠΑΠ (Ελληνική Εταιρεία Προστασίας και Αποκατάστασης Αναπήρων Προσώπων) και προσέφερε εθελοντική εργασία στο Συμβούλιο του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Ψυχικού. Επιπλέον, υπήρξε συνεχής υποστηρίκτρια των συλλόγων με τους οποίους συνεργαζόταν,προσφέροντας κεραμικές δημιουργίες της - κοσμήματα, αλλά και χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα- για bazaar και λαχειοφόρους αγορές.

Η καλλιτεχνική της πορεία την οδήγησε σε συνεργασίες με μεγάλους οίκους μόδας, καθώς και σε συμμετοχές σε σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπου τα ζωγραφισμένα από την ίδια υφάσματα αποτέλεσαν αναπόσπαστο μέρος της υψηλής μόδας.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Α.Φ.Ε., καθώς και εμείς προσωπικά, εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στα τρία παιδιά της, την Αλκμήνη, τον Δημήτρη και τη Βάσω, στα επτά εγγόνια της, καθώς και σε όλους όσοι την αγάπησαν και την εκτίμησαν όπως της άξιζε.

Ως ελάχιστος φόρος τιμής, αγάπης και ευγνωμοσύνης, ο Σύνδεσμος θα καταθέσει, αντί στεφάνου, ένα συμβολικό ποσό στον φιλανθρωπικό οργανισμό "Μαζί για το Παιδί", τιμώντας την κληρονομιά της και το έργο της.

Η Πρόεδρος, Νονίκη Πέρδικα
και η Γεν.Γραμματέας, Μίκα Μπάρμπα

Εκτύπωση Email

Εκδρομή στην Αίγινα

Αγαπητά μέλη και φίλοι του Σ.Α.Φ.Ε.,

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι ο Σ.Α.Φ.Ε. διοργανώνει ημερήσια εκδρομή στην Αίγινα,την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025. Η Αίγινα είναι το μεγαλύτερο από τα νησιά του Αργοσαρωνικού Κόλπου, υπήρξε σπουδαίο εμπορικό λιμάνι του αρχαίου κόσμου και οι σπάνιες φυσικές ομορφιές και τα ειδυλλιακά τοπία της έχουν εμπνεύσει διαχρονικά σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες.

Η αναχώρησή μας για το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει με δικό μας πούλμαν το οποίο θα έχουμε καθόλη την διάρκεια της εκδρομής στις 9 π.μ. μπροστά από το ξενοδοχείο Αμαλία στο Σύνταγμα. (Λεωφ.Βασιλίσσης Αμαλίας 10)

Κατόπιν της άφιξής μας στο νησί θα επισκεφτούμε το μοναστήρι του Αγ.Νεκτάριου. Χτισμένο το 1904 κοντά στο χωριό Κοντός,το εμβληματικό μοναστήρι θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα προσκυνήματα του χριστιανικού κόσμου και μία από τις μεγαλύτερες εκκλησίες των Βαλκανίων.

Έπειτα θα επισκεφτούμε τον Ναό της Αθηνάς Αφαίας. Χτισμένος το 490 π.Χ. στην κορυφή ενός πευκόφυτου λόφου, ο εμβληματικός ναός της αρχαίας Αίγινας αποτελεί ένα μοναδικό έργο τέχνης. Σύμφωνα με το μύθο, ο ναός ενώνεται νοητά με τον Παρθενώνα και τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο σε σχηματισμό ισοσκελούς τριγώνου, δημιουργώντας ένα ενεργειακό πεδίο. Η θέα στο απέραντο γαλάζιο φτάνει μέχρι το Σούνιο και τον Πειραιά.

Ύστερα ακολουθώντας με το πούλμαν την βόρεια παραλιακή διαδρομή θα επισκεφτούμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αίγινας και τον ναό του Απόλλωνα που βρίσκονται στον αρχαιολογικό χώρο της Κολώνας. Σ’ έναν λόφο δίπλα στο λιμάνι, εκεί που άλλοτε βρισκόταν ένας από τους σημαντικότερους προϊστορικούς οικισμούς της Ελλάδας, αναπτύχθηκε η Ακρόπολη της αρχαίας Αίγινας με τον δωρικό Ναό του Απόλλωνα. Από το λαμπρό ιερό έχει διασωθεί σήμερα ένας μόνο κίονας. Είναι η περίφημη Colonna, σημείο προσανατολισμού των Βενετσιάνων ναυτικών για χρόνια, που έδωσαν στον χώρο το σημερινό του όνομα.

Κατόπιν θα επισκεφτούμε την παραθαλάσσια περιοχή Πέρδικα για γεύμα και καφέ.
Το γραφικό ψαροχώρι ξεχωρίζει για την κυκλαδίτικη αισθητική του από στενά καλντερίμια, λευκά ασβεστωμένα σπιτάκια και ανθοστόλιστες αυλές, ενώ φημίζεται επιπλέον για τις ψαροταβέρνες στο ειδυλλιακό λιμανάκι του.

Τέλος, θα επιστρέψουμε στο λιμάνι της Αίγινας και θα αναχωρήσουμε για τον Πειραιά. Θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο Αμαλία αργά το απόγευμα.

Δηλώσεις συμμετοχής στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε στις κ.κ. Νονίκη Πέρδικα (6944788606) και Μίκα Μπάρμπα (6936768938) έως 19 Μαΐου.
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
Κόστος συμμετοχής: 60 ευρώ
Δεν περιλαμβάνει το κόστος καφέ και φαγητού.

Ακολουθεί το συνοπτικό πρόγραμμα της εκδρομής:

9.00 Aναχώρηση με πούλμαν από το ξενοδοχείο Αμαλία για το λιμάνι του Πειραιά
10.45 Αναχώρηση για το λιμάνι της Αίγινας
Επίσκεψη στο μοναστήρι Άγ.Νεκτάριος
Επίσκεψη στον αρχαίο ναό της Αφαίας
Επίσκεψη στο μουσείο και τον ναό του Απόλλωνα
Επίσκεψη στην παραθαλάσσια περιοχή Πέρδικα για γεύμα και καφέ
19.45 Επιστροφή στο λιμάνι της Αίγινας και αναχώρηση για Πειραιά

Φιλικά,
η Πρόεδρος, Νονίκη Πέρδικα
και η Γεν.Γραμματέας, Μίκα Μπάρμπα

Εκτύπωση Email

Μουσικό-θεατρική εκδήλωση από τους μαθητές του Αρσακείου-Τοσιτσείου Νηπιαγωγείου Εκάλης

Αγαπητά μέλη και φίλοι του Σ.Α.Φ.Ε.,
 
Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε για την μουσικό-θεατρική εκδήλωση με τίτλο:
«Με τον Ουρανό στην Αγκαλιά και τον Ήλιο στα Μαλλιά»
την οποία παρουσιάζουν οι μαθητές του Αρσακείου-Τοσιτσείου Νηπιαγωγείου Εκάλης με αφορμή το «Αφιερωματικό Έτος Μίκη Θεοδωράκη», που έχει ανακηρυχθεί επίσημα από το Υπουργείο Πολιτισμού για τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τη γέννησή του.
 
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 στο Θέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης στις 19.30μμ.
 
Η εκδήλωση τιμά τον αείμνηστο συνθέτη μας, ο οποίος μέσα από τη σύνθεσή του, τη μουσική και τον στίχο ύμνησε την Ελλάδα και τις ομορφιές της.
 
Με άξονα-μύθο γνωστές μελωδίες του μεγάλου μας μουσουργού, αλλά και επιρροές του από τους λυρικούς στίχους ποιητών, όπως των Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, Κωστή Παλαμά και τόσων άλλων, που ύμνησαν –ο καθένας με το δικό του μοναδικό τρόπο– την ελληνική φύση και ψυχή, τονίζονται στοιχεία που συνθέτουν την Ελλάδα μας αλλά και τη συμπνοή και συμφιλίωση όλων των Ελλήνων.
 
Την Παρασκευή 16 Μαΐου το Αρσάκειο-Τοσίτσειο Νηπιαγωγείο Εκάλης τραγουδά για την Ελλάδα, τον Τόπο μας, τη Μάνα Γη, που γεννά καλλιτέχνες, καλλιεργεί συνειδήσεις και διαμορφώνει τα παιδιά μας.
 
Είσοδος ελεύθερη
 
 

Εκτύπωση Email

22η Εθελοντική Αιμοδοσία Σ.Κ.Φ.Ε.

Αγαπητές συναπόφοιτες και συναπόφοιτοι,
 
Σας ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογος Καθηγητών Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας οργανώνει την 22η Εθελοντική Αιμοδοσία του σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοτών και την Υπηρεσία Αιμοδοσίας του Γενικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Κηφισιάς "Άγιοι Ανάργυροι".
Συγκεκριμένα, στα Σχολεία της Εκάλης θα διεξαχθεί την Τρίτη 6 Μαΐου ανάμεσα στα εργαστήρια Φυσικής και Χημείας, ενώ στα Σχολεία του Ψυχικού θα διεξαχθεί την Δευτέρα 12 Μαΐου στο Εντευκτήριο, από τις 9.00 έως 13.30.
 
Όσοι μπορούμε ας στηρίξουμε αυτήν την τόσο σημαντική προσπάθεια!

Εκτύπωση Email